Thursday, November 27, 2008

November malam..

Assalamualaikum..

Bertemu lagi kita! Aisey men, punya la lama aku nda update blog aku ni.. bukan apa, sibuk bah tu, hahaha.. Tapi di dalam kesibukan itu sempat jugak aku pigi ambik2 gambar.. terutama sekali gambar2 kawin si Angah heheheh.. utk mereka yg ingin melihat gambar2 tersebut buli lah pigi facebook aku, add la sebagai member (kawan bah) dan Insya-Allah kamu sumua buli la nampak gambar2 yg aku tangkap sepanjang perkawinan si Angah ni.. kecuali waktu mlm di hotel bulum lagi aku upload ah.. sabar2 saja kamu..

Memandangkan aku menjadi tukang ambik gambar waktu si Angah kawin, jadi aku berpeluang untuk "meminjam" lens kawan aku yg memang kerja sbg tukang gambar2 ni.. so dia kasi la aku lens yg berjarak jauh.. Eh, betul ka tu ayat ah? Nda kisah la, yg penting klu pakai itu lens aku buli gambar objek yg lebih jauh la kiranya.. Jadi satu malam tu, lepas aku balik dari opis (staff aku telepon minta tukar duit pecah..) aku pun nampak la bulan di langit.. bukan full moon, tapi still terang ba bulan tu! Jadi aku pun cuba2 la ambik gambar pakai lens jarak jauh tu.. hahhahah hasilnya? Kamu buli la lihat sendiri....

Selain dari itu aku pun ada jugak pigi Tg. Aru (lagiiii????) untuk ambik gambar.. dan ada la jgk yg aku rasa buli-bulilah jugak cantiknya.. entah, biar kamu la yg nilai sendiri.. Jadi untuk dipendekkan cerita-ceriti ni, aku kasi upload saja lah gambar2 tu di sini.. aaahhh, tinguk la.. aku mengantuk suda ba ni, tapi nda la pula dapat tidur.. jadi aku decide mau update blog aku ni lah, apa lagi mau buat? Edit2 gambar? Mcm malas la pula malam ni.. Ramai lagi tu gambar2 tu, tapi bulum kena edit lagi.. Sabar saja la kamu (sabar lagi...)..

Aaa.. ini? The picture speaks for itself... Gunung Kinabalu.. sayang ada la pula segala signboard, kerita sama pokok kelapa dlm ni gambar.. Adess bukan setakat itu ja, rumah org pun ada.. bus stop pun ada bah! Ish ish ish..... Tapi apa2 hal pun, ini kan baru percubaan.. aku bulum pro lagi bah, pelan2 kasi improve lah, Insya-Allah klu ada bakat improve berabis la aku ni.. klu tiada langsung bakat.. aahhh, paham2 saja lah, gitu2 saja la tu..

Ok kah, eh ok kah pulak.. aku mau cakap ok lah.. Ok lah, aku rasa itu saja la buat kali ni, deyyy betul2 tiada topik bah ini kali, nasib lagi ada gambar2 oh, klu nda.. ini klu mcm bisnes ah, tutup kedai suda oh.. Teda org mau baca lagi blog aku ni.. ahahhahahahhh... Bah, jumpa lagi di lain hari ka.. lain minggu ka... lain bulan ka... bila2 saja laitu.. hehhehehh..

Ciao!

6 comments:

AragangTandik said...

Aku suka ba ni gambar2 terutama sekali tu bulan. gunung tu pun bagus yang bikin spoil itu wayar telepon. tapi tulah pembangunan namanya kan?
selamat mengambar - jan gambar yang lain2 kee he he he

Aiso said...

wow... cantik la tu gambar2, terutama tu bulan. nampak kawah-kawah di bulan tu. Terus ada soalan, napa bulan tu banyak kawah tapi bumi nda pula? boring ooo... 2 hari suda aku demam. masa jumpa aragang tandik di kdai jawa dkat mandarin hotel sampai skrg ni aku demam. kena hujan laitu.

DewiNuwa said...

ya, itu bulan jgk la yg semat kan.. jadi ertinya permukaan bulan ni memang belubang-lubang la tu kan? nda rata.. bukan mcm bumi tu, byk air.. kali klu pupus suda spesis2 di bumi ni bekawah kawah jgk bumi ni jadinya.. hakisan angin mungkin hahhahahh..

Aiso said...

hakisan angin? hm... buli juga tp nda berapa juga hehe. sebabnya bulan tiada atmosfera. jadi segala batu yang jatuh ke bulan tidak mengalami rintangan atmosfera, tapi terus hentam jak permukaan bulan. Bumi ada lapisan udara, jadi batuan yang jatuh ke bumi terbakar semasa bergeser dengan udara sebelum sempat menghentam bumi bah. kekeke, kecuali la tu batu besar gilaksss....

Mu Rong said...

bulan dan tg aru dua dua pun cantik... teruskan mengambar..

AngahBayan!! said...

uih.. amazing.santik bangat gambar bulan tu.ala2 national geographic. best2.. hehe
p/s: tunggu gambar seterusnya